En sida och blogg av och med mig som följt mig sen 2006. Nuförtiden bloggar jag nästan uteslutande om mitt fågelintresse. Fåglar jag ser, fåglar jag fotar, platser jag besöker.

Mina senaste alster

  • Sommarsång

    Solen skiner och himlen är blå Lilleman spelar Playstation och jag tittar på Kanske blir det en tur med metspö och krok Eller bara slappa och läsa en bok. äh det gör vi sen!

  • Lillemans middag

    Nu återstår bara att se om han tycker om sina abborrar.

  • Halstrad abborre

    Lillemans middag i pannan

  • Bensträckare

    Vi gör ett kort stopp för toabesõk och lite spring och bus i lekparken vid höga-kusten-bron

  • Finland tur och retur

    Idag ”for” vi till Finland och vände. ..men vi vågade inte längre in i landet än att den svenska mobiltäckningen nådde fram, sen vände vi om och tog en burgare på Max i Haparanda. Nu kan jag i alla fall säga att jag varit utomlands på semestern 🙂

  • Snart blir det olagligt…

    …att ta ut extra avgifter när man betalar med kort. Jag har skrivit om detta otyg tidigare och det har inte varit tillåtet enligt avtalet med VISA, men då man som konsument inte kunnat anmäla detta, har småkiosker och småbutiker runt om i landet kunnat sätta upp sin handskrivna kartonskylt med ”5 kr avgift för…